Choose other country
Kolor czarny w Full Color

W przypadku wariantu Full Color, zalecamy zastosowanie konkretnych kolorów CMYK. Elementy czarne powinny być wykonane w CMYK 0%0%0%100%, natomiast szarości w CMYK 0% 0%0%85% (zależnie od szarości zastosowanej w projekcie). Taki wymóg związany jest z konkretną techniką wykonywania nadruku, stosowaną w wariancie Full Color.

Skorzystaj z pudełka Eco Color w przypadku dużych czarnych grafik

Pudełka Eco oraz Eco White zostały opracowane z myślą o minimalistycznych designach, w których czarny akcent podkreśla naturalny kolor tektury. Jednak w przypadku dużych czarnych grafik zalecamy pudełka Eco Color. Dzięki warstwie bielonej tektury, pozwalają na dokładniejszy nadruk, zaś sama farba nie jest wchłaniana bezpośrednio przez karton.

Dzięki temu unikniesz prześwitów naturalnej tektury i nierówno wyglądającego nadruku. 

W pudełkach Eco i Eco White nie używaj białego koloru

W przypadku standardu wykończenia Eco i Eco White jedynym kolorem, który drukujemy, jest kolor czarny.

Kolor biały się nie wydrukuje. Jeśli chcesz zamówić pudełka z białym nadrukiem, skontaktuj się z nami.

Pamiętaj o spadach (także w kreatorze)

Jeśli tworzysz grafikę do kreatora „na wymiar” i chcesz, by zajmowała całą powierzchnię ściany pudełka, dodaj ok. 10 mm zapasu (tzw. spadu) z każdej strony. Unikniesz ewentualnego przesunięcia pudełka podczas procesów produkcyjnych i uwidocznienia krańców grafiki na ściance pudełka.

W niektórych sytuacjach, przy tworzeniu projektu na wykrojniku, spady powinny znajdować się także na wewnętrznej części wykrojnika, w miejscach, gdzie znajdują się skrzydełka, które po złożeniu opakowania nie są widoczne. W tej sytuacji robimy spad do grafiki znajdującej się na ściankach widocznych.

Jeśli to możliwe, unikaj formatu JPEG

Pliki PDF, SVG i PNG najczęściej gwarantują wyższą jakość grafiki niż plik JPEG, któty często może być skompresowany.

Trzymaj się z dala od krawędzi

Zarówno w kreatorze, jak i w programie graficznym, zachowaj bezpieczną odległość od krawędzi ścianki.

Pod żadnym pozorem nie umieszczaj blisko krawędzi ważnych elementów!

Każdy projekt realizujemy z najwyższą starannością, ale na każdym etapie produkcji istnieje margines błędu, w ramach którego pudełka mogą się przesunąć. Oznacza to, że elementy przylegające do krawędzi ścianki mogą częściowo wejść na inną ściankę lub w ogóle zniknąć za jej zagięciem.

Z uwagi na minimalne możliwe przesunięcia kartonu podczas druku, elementy Twoje projektu mogą być również przesunięte o maksymalnie 5 mm.

Nie powiększaj grafiki za pomocą resamplingu

Jeśli Twoja grafika jest w kreatorze zbyt mała, proste powiększanie (rozciąganie) jej w Photoshopie spowoduje utratę jakości. Twój program graficzny bdzie musiał „wymyślić” dodatkowe piksele, które nie będą odpowiadać rzeczywistej zawartości grafiki.

Dowolnie powiększać można jedynie projekty wektorowe.

Pamiętaj również, że w druku preferowana jest rozdzielczość 300dpi.

Zapisuj PDF-y jako PDF/X-1a:2001

Zapis pliku PDF w presecie PDF/X-1a:2001 gwarantuje najlepszą kompatybilność z naszym zautomatyzowanym procesem produkcyjnym.

Unikaj naprawdę małych elementów

W druku barwy przestrzeni CMYK składają się z czterech, oddzielnie nakładanych kolorów. Małe elementy mogą wydrukować się nieostre. Duże elementy dają najlepsze rezultaty.

Ważne by minimalna wielkość tekstu wynosiła 8pkt. W innym wypadku nie będą one czytelne.

Jeśli to możliwe, przekonwertuj pliki do CMYK

Konwersja plików do przestrzeni kolorów CMYK nie jest konieczna, ale daje Ci szansę podglądu danego pliku w przestrzeni, której używamy do druku. Ponadto, nasze nadruki wszystkie są wykonywane w przestrzeni CMYK, zatem pliki graficzne w przestrzeni RGB wymagają przekonwertowania. Jest to zatem nasza wskazówka, by nadruk na pudełku miał dokładnie taki odcień jaki znajduje się na grafice.